Liiketalouden opiskelijoiden PelipaitaKevät2020 -kampanja keräsi lähes 20 000 euroa urheiluseuroille

Opiskeluprojektina alkaneen kampanjan tuotto jaetaan tasan mukana olleiden urheilueurojen kesken.

LAB-ammattikorkeakoulun liiketalouden opiskelijoiden järjestämä PelipaitaKevät 2020 -kampanja tuotti 18 275 euroa. Kampanjassa huutokaupattiin urheilijoiden pelipaitoja sekä myytiin virtuaalisia tukitodistuksia. Korkein hinta huudettiin Patrik Laineen Tappara-paidasta, jonka hinta nousi 1 600 euroon.  Kertyneet varat jaetaan tasan mukana olleiden urheiluseurojen kesken. ”Olemme tyytyväisiä lopputulokseen. Myös mukana olevilta seuroilta on tullut kiitosta”, opiskelija Antti Hyrkkänen kertoo.

Pelipaitakevät 2020 -kampanja alkoi Hyrkkäsen, Topi Peuhkurin, Eetu Suoraniemen ja Saku Seppä-Lassilan opiskeluprojektina. He opiskelevat LABissa liiketaloutta ja ovat suuntautuneet opinnoissaan markkinointiin. Opiskelu tapahtuu osuuskunnissa, joissa opiskelijat tekevät erilaisia myyntiin ja markkinointiin liittyviä projekteja ulkoisille asiakkaille.

Kampanja syntyi, kun Hyrkkänen, Peuhkuri, Suoraniemi ja Seppä-Lassila pohtivat uutta opiskeluprojektia. Moni asia oli tauolla tai siirtynyt koronatilanteen takia, ja opiskelijat halusivat luoda toimintaa syntyneeseen tyhjiöön. Kampanja kasvoi nopeasti ja opintopisteiden hankinta jäi taka-alalle. ”Se, että saamme tästä opintopisteitä, on tietysti plussa, mutta kyllä tätä enemmän tehdään niin sanotusti rakkaudesta lajiin”, Hyrkkänen sanoo.

Lähde: LAB ammatikorkeakoulu

Author: Tuula Pohjola