Afterwork- ja Mimmit sijoittaa -podcastit tarttuivat Kelan kanssa keikkatyöteemaan

Kela kertoo syys-lokakuussa työn ja työttömyysetuuden yhdistämisestä somessa ja verkossa. Kampanjan osana on myös yhteistyö Mimmit sijoittaa -podcastin ja Afterwork -podcastin kanssa. Tavoitteena on lisätä ymmärrystä siitä, miten satunnaisten töiden ohella voi saada työttömyysetuutta.

Soviteltuun työttömyysturvaan eli työn ja työttömyysturvan yhdistämiseen liittyy runsaasti väärinkäsityksiä. Tietouden lisäämiseksi Kela käsittelee aihetta kahden suositun podcastin kanssa. Podcastit valittiin mukaan uudenlaiseksi viestintäkeinoksi, koska niiden avulla voidaan perusteellisemmin selventää, mitä keikkatöiden ja työttömyysturvan yhdistäminen käytännössä tarkoittaa.

Mimmit sijoittaa -podcastissa aihetta käsitellään keikkatöiden ja konkretian kautta: Mitä pitää tehdä, jos saa keikkatyön työttömänä? Entä miten omaa taloudellista tilannetta voi keikkatöillä parantaa? Mimmit sijoittaa -podcastin jakso julkaistiin 7.9.2020.

Afterwork-podcastissa taas paneudutaan työelämän muutokseen ja epävarmuuteen: Miten toimeentulon voi varmistaa silloinkin, kun perinteistä kokoaikatyötä ei ole saatavilla? Miten soviteltu työttömyysturva toimii? Jaksossa on mukana keskustelemassa Kelan työttömyysturvajuristi Teija Hautera. Afterwork-podcastin jakso julkaistaan 16.9.2020.  Podcast-jaksot voi kuunnella Spotifyista, iTunesista ja iPhonen podcast-sovelluksesta sekä Acast-palvelusta.

Kampanja näkyy podcastien lisäksi laajasti myös sosiaalisessa mediassa ja eri verkkomedioissa. Kampanjan kohderyhmänä ovat erityisesti alle 25-vuotiaat nuoret, mutta myös tätä vanhemmat nuoret aikuiset. Markkinointikanavina ovat muun muassa Jodel, Youtube ja Instagram.

Tämä kampanja on jatkoa syksyn 2019 kampanjalle, jossa käsiteltiin soviteltua työttömyysturvaa. Kela tavoitti silloisella kampanjalla kohderyhmän hyvin, ja kohderyhmä koki sen sisällöltään hyödylliseksi.

Lähde: Kela

Author: Tuula Pohjola