Tredun johtoryhmä hyväksyi 9.11.2020 kokouksessaan esityksen, jonka mukaisesti otetaan käyttöön Tredun nopea asiakaspalvelumalli. Tämä mahdollistaa ns. ”nopean toiminnan joukkojen” järjestäytymisen, jolloin mahdollistuu pikainen yrityskontaktointi ja palveluntarvearvio yrityksen tarpeiden mukaisesti. Pikaista yrityskontaktointia tarvitaan esimerkiksi tilanteessa, jossa yrityksellä ilmenee nopea rekrytointitarve, tapahtuu nopea muutos, joka vaatii koulutusta, yrityksessä käynnistyvät laajat yt-neuvottelut, ajaudutaan irtisanomistilanteeseen tai yhtiön toiminnan lopettamiseen.
Nopea kontaktointi työelämän kriisitilanteessa tai muissa yllätyksellisissä muutoksissa edesauttaa yrityksen mahdollisuuksien selvittämistä silloin, kun suunnitteluprosessi on alkamassa ja mietitään sopivia toimenpiteitä. Tredun koulutustarjontaa pyritään laajentamaan jatkuvasti niin, että tarjontaan sisältyy enenevässä määrin ketteriä, verkkopainotteisia koulutuksia, joihin on mahdollista osallistua valtakunnallisestikin.
Asiakasyritys voi ottaa itse yhteyttä Tredun yritys- ja työnantajapalveluihin, kun tarve yhteistyölle ilmenee. Yhteyshenkilöinä toimivat tällöin Tredun asiakkuusjohtaja Pirjo Järvinen sekä yrityskoordinaattori Sami Heikkilä. Myös Tredu voi ottaa yhteyttä asiakkaaseen. Nopean toiminnan joukkoihin osallistuu Tredussa monet osaajat. Koulutusjohtajat ovat tilanteen mukaan käytettävissä asiakastilanteissa omien kehittämisvastuualojensa mukaisesti ja valitsevat asiakastilanteeseen vastaavan koulutuspäällikön. Koulutuspäällikkö ottaa vastuulleen vastuualueensa puitteissa palvelun toimittamisen ja antaa suunnittelulle tarvittavat resurssipuitteet. Koulutussuunnittelija tekee koulutuksen räätälöintiä, tarjouksia ja selvittää rahoitusvaihtoehtoja. Koulutussuunnittelija ja asiakasvastaava pitävät yhteyttä yrityksen yhteyshenkilöön.
Tredun yritys- ja työnantajapalveluiden yrityskoordinaattori Sami Heikkilä pitää yhteyttä alojen vastuuhenkilöihin, varmistaa palvelun toimittamisen ja pitää yhteyttä yritykseen. Tredun johtaja osallistuu erittäin merkittävien asiakastarpeiden hoitamiseen tai uusien strategisten avausten suunnitteluun ja mahdollistamiseen. Tredun logistiikka-alan koulutuspäällikkö Matti Heikkilä on ollut valmistelemassa yrityksille räätälöityjä koulutuskokonaisuuksia jo pitkään. – Irtisanomistilanteissa on mahdollista räätälöidä esimerkiksi koulutusta, joka sisältää asiakkaan toiveen mukaan tutustumiskierroksia ja uraohjauspalvelua. Tarvittaessa kouluttaja voi myös pitää koulutukset asiakkaan tiloissa tai verkon kautta.